اکستنشن مو چیست ؟
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

آرایش و زیبایی از دوران کهن هموراه مورد توجه بوده است و به مرور زمان به یک شغل تخصصی و تجاری تبدیل شده است.

در دوران متفاوت و بنا به شرایط بومی، محیطی، فرهنگی، مذهبی و…  جوامع مختلف تعریف متفاوتی از زیبایی و آرایش را ارایه داده اند اما میل به تنوع آرایشی همواره به عنوان اصلی ترین روش آرایش و زیبایی مد نظر قرار گرفته است.

یکی از رایج ترین روشهای ایجاد تنوع و هیجان، آرایشگری مو و پیدایش مدل و حالت های جدید است که در  ابتدای عصر مدرنیته شروع به شکوفایی کرد و به دنبال خود تئوریسین و طراح های زیادی را معرفی کرد. طراحی مدل های مو حالت رقابتی به خود گرفت و تبلیغات بر روی صنعت آرایش و زیبایی رونق گرفت.

مجلات مختلف شروع به نمایش مدل های محبوب نمودند و طراحی مدل های مو شروع به تجاری شدن کرد.

اما روشهایی غیر از طراحی و آرایش مو نیز وجود داشته است. مردمان مصر در عرصه آرایش و زیبایی بسیار خلاق بوده اند و ایده های بسیار کاربردی را به جهان معرفی کرده اند. به عنوان مثال بسیاری از ملکه های مصر در میانسالی با با یک روش بسیار ساده اما کاربردی چین و چروک های پیشانی و اطراف صورت خود را به طور موقت محو می کردند. آرایشگران دربار این کار را فقط با کشیدن موهای بلند نزدیک صورت و پیشانی به پشت سر و محکم بستن آنها انجام می دادند. اما در مورد آرایش مو مردمان باستان مصر روشی را استفاده کرده اند که بعد از آن توسط اقوام دیگر نیز استفاده شده و امروز با نام تجاری اکستنشن تبدیل به یکی از محصولات پررونق آرایشی شده است. اکستنشن زیر مجموعه های دیگری نیز غیر از اکستنشن مو پیدا کرد از جمله اکستنشن مژه، ابرو و…

 

مصریان باستان برای زیبایی بیشتر و افزایش حجم و بلندای مو، موهای طبیعی انسان را به موهای خود متصل می کردند. این آغاز تجارت اکستنشن مو در تاریخ بشر بوده است. با این روش امکان جدیدی برای ارضای حس تنوع در زیبایی ایجاد گردید. استفاده از انواع متنوع موهای صاف یا فر، استفاده از رنگای متفاوت و… این امکان را فراهم کرد تا صنعت زیبایی هر روز و هر ساعت پیشنهاد های جدید و جذاب تری را به بازار ارائه کند.

امروزه روش های زیادی برای اکستنشن مو وجود دارد و سالن های زیبایی بنا به سلیغه و کاربرد از روش های متفاوتی استفاده می کنند.

اکستنشن مو ساده ترین راه را برای برآورده کردن خواست افراد فراهم می کند.  بسیاری از سالن های مجلل زیبایی این خدمات را ارائه می دهند و می توانند در مدت زمان کمی طول و حجم موها را افزایش دهند و رنگ آن را تعیین کنند.

 

در بازار انواع متنوع اکستنشن مو وجود دارد و روشهای متفاوتی نیز برای اتصال موهای خارجی اضافه ابداع شده است. انتخاب یک روش موثر برای شما بسیار حائز اهمیت است. و قبل از هرگونه تصمیم گیری باید انواع روش های نصب مورد مطالعه قرار گیرد و روش اتصال و نیز معایب و محاسن روش اتصال اکستنشن مو به دقت بررسی شود. انتخاب روش مناسب نصب اکستنشن مو همچنین به نوع و شیوه زندگی، شناخت حساسیت ها و طریقه ی حفظ و نگه داری مو و … بستگی دارد. باید توجه داشت که بر حسب نوع موی اضافه شده باید روش های نگه داری متفاوتی اعمال شود. همانطور که مرحله بعد از نصب (نگه داری) احتیاج به شناخت نوع نصب دارد در نگه داری باید به نوع و جنس موی استفاده شده نیز توجه شود، چرا که استفاده از گرما برای حالت دهی و یا استفاده از مواد شیمیایی رنگ می توان هم به مو هم به نقطه اتصال آسیب برساند.

 

در میان تمام روش های ابداعی برای اکستنشن مو سه روش پرکاربرد وجود دارد: استفاده از بافت، اتصال رشته به رشته  و اتصال کلیپسی. در پایین کامل ترین مقایسه روش های مختلف نصب، از جمله جوانب مثبت، منفی و تعمیر و نگهداری توصیه می شود.

 

تقویت مو بافت

با درگیر کردن دو تا چهار سانتیمتر از موها به دوروش بافتنی و اتصال از طریق چسباندن.

 

1.1 نوار در مو ضخامت:

محبوب ترین و بدون درز روش گسترش در دسترس در بازار نوار در مو گسترش است . آنها با استفاده از نوار پلی اورتان دو طرفه یا یک طرفه (PU) استفاده می شوند. مشتریان با موهای بسیار نازک، به ویژه در اطراف معابد و سر سر، ممکن است نیاز به یک پنل تک پوشیده شده با نوار یک طرفه داشته باشند.

 

طرفداران:

سریع ترین و ساده ترین روش کاربرد فقط 20 تا 40 دقیقه برای برنامه های کاربردی حجم و 45 تا 60 دقیقه برای برنامه کامل طول می کشد.

گرما یا ابزار مورد نیاز برای یک برنامه وجود ندارد.

پانل ها روی سر قرار دارند، عملا غیر قابل کشف است. مناسب برای موهای نازک و ریز.

روش ایمن ترین موهای موجود در دسترس است، زیرا وزن پانل در بخش بزرگتر گسترش می یابد و باعث ایجاد آسیب به موهای مشتری نمی شود.

روش پسزمینه قابل استفاده مجدد، بین 6-8 ماه در حین تعمیر مناسب نگهداری می شود.

مضرات:

در اولین 24-48 ساعت پس از استفاده، شما نمی توانید موهای خود را بشویید و یا بیش از حد عرق را به عنوان قوچ نیاز به برخی از زمان برای درمان و به درستی به مو خود را.

پانل ها وقتی که هر نوع سیلیکون یا محصولات بر پایه روغن مستقر در چسب استفاده می شود لغزش می گیرد.

نگهداری:

از ریشه مو استفاده نکنید از محصولات سیلیکون یا روغن بر روی آن.

مو را هر روز از ریشه تا نوک مو بزارید.

موهای سبک به طور طبیعی.

1.2 دوختن یا بافتن:

اگر موهای ضخیم، فویل یا ضخیم دارید، پس از آن دوختن یا طنتنج برای شما ایده آل است. موهای مشتری بافته شده است تا یک پایه برای پسوند ها ایجاد شود و سپس بافت ها با استفاده از یک سوزن و نخ به طناب برسد.

 

طرفداران:

لغزش زمانی رخ نخواهد داد مگر اینکه نوارهای باریک از بین بروند، بنابراین شما می توانید از روغن یا محصولات مبتنی بر سیلیکون برای موهایتان استفاده کنید.

مناسب برای موهای ضخیم و درشت.

هیچ کاربردی برای گرما و یا چسب لازم نیست.

مضرات:

برنامه می تواند چند ساعت طول بکشد.

اگر مو به طور منظم شسته نشود، می تواند کثیف و باعث عفونت شود.

برنامه های افزودنی ممکن است ناراحت کننده باشند و پس از یک برنامه سردرد ایجاد شوند.

گزینه های یک ظاهر طراحی شده محدود.

نوارهای تنگ می تواند باعث ایجاد تنش یا آلودگی کششی شود.

نگهداری:

بطور مرتب مو را بشویید.

اجتناب از یک ظاهر طراحی شده، به این دلیل که می تواند موجب افتادن نوارها شود.

شامپو، دمیدن و خشک شدن و یا درست مثل موی طبیعی خود را.

کلیپ در مو فرمت

به عنوان یک روش مو به مو موقت، کلیپ در مو پس از آن یک روش است که در آن موهای مو با استفاده از کلیپ های حساس فشار با سیلیکون اعمال می شود. اگر شما نمی خواهید موی خود را به طور روزانه بپوشانید، کلیپ در موهای شما یک گزینه بهتر برای شماست.

 

کلیپ های ضمیمه:

مناسب برای موارد خاص و یا احزاب زمانی که کلیپ در مو فرمت ها می تواند قبل از خواب برداشته شود.

 

طرفداران:

انعطاف پذیری بیشتر با داشتن گزینه ای برای قرار دادن و برداشتن مو به طور روزانه.

شما توانایی تغییر رنگ مو یا سبک خود را اغلب.

آسان است که خود را در داخل و خارج از مو برداشته و نیازی به رفتن به یک متخصص زیبایی مجاز نیست.

مضرات:

کلیپ در موهای زائد را نمی توان به موهای خود اضافه کرد برای مدت زمان طولانی و باید قبل از خواب برداشته شود.

برای موهای نازک و موی مناسب به عنوان کلیپ ها و پایه ها مناسب برای موهایشان بسیار سنگین و سنگین است.

کلیپ در مو به مدت طولانی می تواند با مراقبت و نگهداری مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

نگهداری:

اگر موهایتان را به طور مرتب تمیز کنید و یک نرم کننده عمیق استفاده کنید، موهای خشک یا ملایم خشک می شوند.

بهتر است از یک شانه دندان عریض یا چرک حلقه استفاده کنید.

رشته توسط Strand روش

با استفاده از تکنیک های گرم یا سرد، روش رشته توسط رشته است که در آن پسوند با پیوند چسب کراتین به قطعات کوچک از مو خود را متصل است. رشته های حدود 0.5 گرم تا 1 گرم موهای فردی می تواند با یک یا دو نقطه کرافت چسب باند یا یک پیوند کوچک مرتبط شود. اکثر شرکت هایی که رشته های باندی را با استفاده از موهای رشته ای ارائه می دهند، به این روش به عنوان یک رشته موی کراتین متصل می شوند .

 

3.1 داغ فیوژن:

با استفاده از یک ابزار گرمایش، کراتین U-tip bond به موها متصل می شود. آرایشگر با استفاده از یک ابزار گرم برای خرد کردن چسب کراتین، جایی که موهای خود را قرار داده و مهر و موم شده بین U-tip کراتین ذوب شده است. اوراق قرضه نزدیک به ریشه مو خود را متصل است، ترک برخی از فضا برای اجازه حرکت طبیعی موهای شما.

 

طرفداران:

مناسب برای موهای ضخیم و ضخیم.

اکثر موهای ضعیف مو، طول می کشد تا شش ماه با نگهداری مناسب.

به موهای خود نگاه کنید، بسیار طبیعی است.

مضرات:

زمان مصرف، زمان متوسط ??برنامه حدود 2-6 ساعت است.

همجوشی گرم نیاز به گرما برای نصب موهای زائد است که می تواند نه تنها بر روی دست های سبک باشد، بلکه می تواند باعث آسیب به موهای مشتری شود.

قابل استفاده مجدد نیست

برخی از افراد ممکن است در عرض چند هفته اول پس از عمل ناراحتی یا سرگیجه خارش داشته باشند.

برنامه کاربردی نیاز به یک منحنی یادگیری بالا برای سبک ها دارد، که ممکن است در صورت آسیب رساندن مو و صدمه به مو باعث ایجاد صحیح آن شود.

نگهداری:

اجتناب از هر گونه محصولات مبتنی بر روغن یا بیش از حد یک ظاهر طراحی شده.

 

3.2 فیوژن سرد، میکرو لینک یا I-tip:

روش رشد مو که در آن قطعات کوچک موهای خود را از طریق مهره کوچک یا قفل کشیده شده و با استفاده از انبردست مو ضخیم چسبانده شده است.

 

طرفداران:

رشته های فردی می تواند کمی بیشتر به طور طبیعی حرکت کند.

گرما و یا چسب برای کاربرد لازم نیست و مو می تواند تا شش ماه طول بکشد.

فرمت مو قابل استفاده مجدد است، و هر پسوند که ممکن است به پایین و یا خاموش شود، می تواند در حدود یک ساعت توسط یک تکنسین با تجربه ثابت شود.

مضرات:

زمان مصرف، زمان متوسط ??برنامه حدود 2-6 ساعت است.

اگر مهره ها یا قفل ها مناسب قرار نداشته باشند، می توانند قابل مشاهده و لغزش راحت تر از هر روش دیگری باشند.

برخی از افراد ممکن است در عرض چند هفته اول پس از عمل ناراحتی یا سرگیجه خارش داشته باشند.

برای موهای نازک و ریز مانند دانه ها یا قفل ها از طریق موهای خود قابل دیدن نیست.

برنامه برای یک برنامه موفق و حذف این روش نیاز به یک منحنی یادگیری بالا دارد و اگر نادرست انجام شود می تواند باعث شکستگی و آسیب مو شود.

نگهداری:

اجتناب از استفاده از روغن یا محصولات مبتنی بر سیلیکون در نزدیکی پیوست.

منبع : http://baseblog.parsiblog.com/Posts/4/%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86+%D9%85%D9%88+%DA%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA+%D8%9F/

 





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: